loading...
ماءِ مَعین
شُبِیر بازدید : 81 جمعه 22 آبان 1394 نظرات (0)

دوستان محترم با تشکر از حضور شما در گروه صحیفه سجادیه در تلگرام به آدرس

https://telegram.me/joinchat/B69vfABqRkvc1odcNy4pkA

 

قدردان حضور شما هستیم

نحوه اجرای طرح 54 هفته با صحیفه سجادیه::
➡️➡️➡️➡️
*هرهفته یک دعا در قسمت نام گروه اعلام میگردد

*خواندن متن عربی دعا اختیاری می باشد(اما توصیه می شود در طول هفته حداقل یکبار متن عربی نیز خوانده شود)

*دوستان پس از مطالعه معنی فارسی دعا با حضور قلب و توجه به مفهوم دعا

عبارت زیر را در گروه ارسال می نمایند:
*****
"(شماره دعای هفته) اللهم ارزقنی شفاعة الحسین یوم الورود"
"اللهم عجل لولیک الفرج"

******رویکرد جدید مشارکتی این طرح:::

***دوستان جهت مشارکت در درک واقعی دعا در طول هفته میتوانند از متن فارسی و حتی مفهوم آن سوال در گروه مطرح نموده و دوستان دیگر پاسخ دهند
(نکته اینکه فرد سوال کننده بایستی مدیریت پاسخ ها را بعهده بگیرد و در نهایت پاسخ صحیح را اگر مطرح نشد پس از چتد ساعت عنوان نماید)
**سوال به دو صورت می تواند باشد:
1سوال از کل گروه بدون در نظر گرفتن مخاطب خاص
که همه افراد میتوانند پاسخ داده و در مورد آن بحث نمایند
2 سوال از مخاطب خاص (که پیشنهاد میگردد در این نوع سوال سعی شود بیشتر از مخاطبین که میشناسیم و حتی المقدور آنلاین هستند  با حفظ احترام متقابل سوال نماییم.)
➡️➡️➡️➡️➡️➡️➡️
طرح از شنبه ظهر مورخ 94/09/21 با قرائت دعای اول صحیفه سجادیه آغاز شده است
➡️➡️➡️➡️➡️➡️
 یا علی ع مدد


*************************************************************

ﺤُﺴَﻴﻦ*مرگ بر آمریکا*ِ, [۰۸.۱۱.۱۵ ۱۸:۴۸]

« صحیفه کامله سجادیه » اثر جاودانه حضرت زین العابدین علیه السلام، یکی از جامع‌ترین و ارزنده‌ترین منابع فرهنگی ناب اسلامی است که در میان آثار به‌جا مانده از این امام از همه مهمتر است.
این کتاب شریف که دومین کتابی است که در صدر اسلام تدوین شده است.
از جهت اهمیت پس از قرآن و نهج البلاغه قرار دارد و « اخت القران » (خواهر قرآن) ، « زبور آل محمد » و « انجیل اهل بیت » لقب گرفته است.

انتساب صحیفه سجادیه به حضرت زین العابدین علیه السلام مورد قبول تمام علمای اسلام از همه‌ی فرقه‌هاست و هیچکس در این باره تردیدی ندارد. بسیاری از علما این مجموعه ارزشمند را از جمله متواترات دانسته‌اند که کمترین نیازی به بررسی صحت و سقم سند آن نیست.

با توجه به جایگاه والای صحیفه سجادیه، این « زبور آل محمد » که به «اخت القرآن» (خواهر قرآن) هم ملقب شده است، و انبوه حقایق و معارفی که در آن موجود است، سال‌های زیادی است که علمای بزرگ و اندیشمندان فرهیخته شرح و تفسیر‌های متعددی بر آن نوشته‌اند که تعدادشان از شصت تجاوز می‌کند.
یکی از بهترین این تفاسیر مربوط به حکیم و فقیه و ادیب بزرگ، مرحوم سید علی‌خان کبیر مدنی شیرازی به نام «ریاض السالکین» است؛ و غیر از او، محققینی همچون ملا محمد محسن فیض کاشانی و شیخ بهاء الدین عاملی و میرداماد و مرحوم علامه مجلسی نیز بر صحیفه شرح نوشته‌اند.

اگر با خواندن «صحیفه سجادیه» فهمتان از قرآن بیشتر نشد، سر از تنم جدا کنید
شیخ‌ محمدصدیق فهیمی از علمای اهل سنت کشورمان در همایش سید‌العابدین گفت: به عنوان یک فرد سنی محب اهل بیت توصیه می‌کنم بروید «صحیفه سجادیه» را بخوانید، اگر قرآن را بیشتر از قبل متوجه نشدید، بیایید سر مرا از تن جدا کنید!

 

 

 

در ادامه مطلب می خوانیم:

سخنانآیت الله جوادی آملی(درخصوص صحیفه سجادیه)

 

شُبِیر بازدید : 92 چهارشنبه 20 آبان 1394 نظرات (0)

 

*************************************************


⬅️توصيه امام زمان -عج- به خواندن صحيفه سجاديه➡️
محدث عظیم و سالک وارسته، مرحوم مجلسی اوّل می‌فرماید: «در اوایل جوانی مایل بودم، نماز شب بخوانم امّا نماز قضا بر عهده‌ام بود و به همین دلیل احتیاط می‌کردم و نمی‌خواندم. خدمت شیخ بهائی(ره) عرض نمودم، فرمود: «نماز قضا بخوان.» امّا من با خود می‌گفتم نماز شب ويژگي‌هاي خاصّ خود را دارد و با نمازهای واجب فرق می‌کند. یک شب بالای پشت بام خانه‌ام در خواب و بیداری بودم که امام زمان(ع) را در بازار خربزه فروشان اصفهان در کنار مسجد جامع دیدم. با شوق و شعف نزد او رفتم و سؤالاتی کردم از جمله خواندن نماز شب. فرمود: «نماز قضا بخوان!»
عرض کردم:« یا بن رسول الله، همیشه دستم به شما نمی‌رسد! کتابی به من بدهید که به آن عمل کنم.»
➡️

اطلاعات کاربری
طرح ها

ختم قرآن در 120 روز


چله زیارت عاشورا




آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 116
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 53
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 4,433
  • بازدید سال : 44,159
  • بازدید کلی : 331,804
  • عضویت در طرح های گروه

    جهت عضویت در طرح های گروه، با ارسال پیام  در تلگرام به آدرس  MaeMaein@ آمادگی خود را جهت شرکت در طرح مورد نظر اعلام فرمایید.

    با تشکر

    درباره ماءِ مَعین

    «ماء معین» به معنای آب گوارا و جاری در زمین، به نقل از امام باقر(ع) این عبارت به امام عصر (عج) تاویل شده است.

    سوره ملک، آیه ۳۰: "قل أرَأیتُم اِن أصبَح مأواکُم غوراً فَمَن یأتیکم بُماءٍ مَعین"  بگو اگر آبهای سرزمین شما فرو رفت، چه کسی برای شما آب روان می آورد؟ 

    امام رضا (ع)فرموند: "مأواکم یعنی ابوابکم، که مراد از آن امامان هستند که هر کدام ابواب الهی بین او و خلق اویند. اگر هر کدام از این درهای رحمت الهی  بسته شود، سرچشمه ی حیات معنوی انسان بسته خواهد شد"

    امام باقر (ع) فرمودند: "این آیه درباره قائم نازل شده است. اگر امامتان از شما غایب گردد و ندانید کجاست، چه کسی برای شما امام می فرستد که اخبار زمین و آسمان و حلال و حرام خداوند را برای شما بیاورد؟ سوگند به خدا، تاویل این آیه نیامده و سرانجام خواهد آمد"

    پیامبر (ص)  فرمودند: خداوند تبارک و تعالی با من پیمان بسته که از صلب حسین، نه امام بیرون آورد و نهمین آنها از مردم پنهان می شود.

    شاید وجه تسمیه به آب این باشد که بدون آب نمی توان زندگی کرد، امامان معصوم نیز رحمت خداوند و وسیله ای برای وجود حیات روحانی انسانهای جامعه اند.

    آب با فرو رفتن به زمین ذخیره می شود تا در هنگام نیاز موجودات زنده ازآن بهره مند شوند، برای دست یافتن به این آب نیاز به تلاش، کوشش و جستجوست.